Firma Huawei, która produkuje również smartfony Honor, ogłosiła finansowe wyniki dla pierwszej połowy bieżącego roku. Firma zarejestrowała 69% wzrost całkowitego przychodu ze sprzedaży, do łącznej wartości 9,09 mld dolarów. Sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 39%, dając łącznie 48,2 milionów sprzedanych urządzeń. Honor – submarka telefonów komórkowych Huawei, która koncentruje się na dystrybucji online, osiągnęła znaczny wzrost popularności, sprzedając łącznie 20 milionów urządzeń i zwiększając przychody do 2,63 mld dolarów.

 

Dzięki tym osiągnięciom, przychody ze sprzedaży marki Honor w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku przekroczyły już wyniki sprzedażowe z podsumowania rocznego w 2014.

 

Podczas gdy globalny popyt na telefony komórkowe zarejestrowany w pierwszej połowie 2015 roku zgodnie z GFK odnotował tylko 7% wzrost, Huawei Consumer BG dostarczył 48,2 milionów smartfonów osiągając wzrost 39%, wśród których Honor stanowił 20 milionów sztuk (sam model Honor 6 Plus – 3 mln sztuk).

 

Działania promocyjne marki Honor również cieszą się wielkim sukcesem. Przykładem tego jest Honor Global Carnival, który odbył się 8 kwietnia na terenie 18 krajów, generując sprzedaż ponad 2 milionów smartfonów w tym dniu.

 

Honor zdobył 1. miejsce w rankingu dotyczącym zadowolenia klienta z produktów w Chinach, wyprzedzając Apple.

Według danych firmy IPSOS, wskaźnik satysfakcji klienta Honor w Chinach, który zapewnił pierwsze miejsce marki to 90% ( firma Apple zdobyła 87% ).

 

Solidna jakość smartfonów marki Honor oparta jest na integracji zdolności innowacyjnych zapewnianych przez 16 centrów badawczo-rozwojowych na całym świecie. Do 30 czerwca br. producent zgłosił aż 76,687 patentów, z czego 18 000 dotyczy urządzeń mobilnych. W sumie 41,903 patentów zostało zatwierdzonych na poziomie globalnym.

 

Marka Honor działa obecnie w 74 krajach, a zagraniczna wysyłka w pierwszej połowie 2015 roku osiągnęła nawet 3 miliony sztuk z całkowitych 20 milionów sprzedanych urządzeń. Czyni to markę jedną z wiodących firm w branży na rynku Chińskim, które koncentrują się na rynkach zagranicznych. W Polsce marka Honor współpracuje z silnymi partnerami w dziedzinie e-commerce, m.in.: euro.com.pl, redcoon.pl, mediaexpert.pl, vobis.pl. x-kom.pl i neonet.pl.

 

 

W 2015 roku marka Honor będzie nadal koncentrować się na rozwoju w krajach Europy Zachodniej i Środkowej oraz na rynkach wschodzących (Indie, Rosja). Dodatkowo marka zainwestuje więcej w rynek Japoński.